Pareix
ser que al nostre Alcalde no li agraden molt les crítiques de
Compromís, era previsible. Si heu llegit la carta oberta del Sr.Chavarria entendreu el que dic. Tot i que no he contat les vegades
que ens acusa en eixa carta de demagògia
(amb
negreta com per afegir-li dramatisme), haig de dir que escric esta
entrada baix protesta i és que crec que actualment tenim problemes
més importants que dedicar-se a respondre retrets, sobre tot si són
amb “y tú más”. Tractaré de ser breu i concís per no avorrir
massa al personal amb baralles entre partits, que és el el que el
Sr. Chavarria vol que parega, però també per centrar el debat en
els fets objectius, que són els que realment preocupen al ciutadà
més enllà de les sigles o el titular de la cadireta i ja de pas
tancar el tema, al menys per el que a mi respecta.
Comença
doncs el Sr. Chavarria defensant lo indefensable; la denuncia a
Manuel Àlvaro o més exactament la falta d'ella. Com molt bé
senyala el sr. Chavarria partim de una opinió conjunta, la de que
aquesta denuncia deuria ser presentada per el propi Ajuntament i no
de forma privada. Compromís malgasta un temps preciós tractant de
que els que eren els seus socis de govern decidiren actuar al
respecte i cansats d'ajornaments inexplicables actua en conseqüència
presentant la denúncia. Si això és falta de responsabilitat ho
decidiran els votants en les urnes. Mentrestant, en el seu
argumentari el Sr. Chavarria oblida mencionar algunes dades que poden
aclarir com va la pel·lícula.
- El jutge ha admès a tràmit la nova denúncia (i aquesta pot portar a noves imputacions segons investiguí en la causa).
- El informe Compromís l'utilitza per presentar la denúncia i reclamar més informació i no contra el PSOE.
- Al PSOE se li va demanar i oferir la possibilitat de participar en la querella des de l'Ajuntament, de fet encara està a temps de fer-ho.
- Per molt especial que siga l'especialista jurídic que vol portar Chavarria qui tindrà que dir si l'Ajuntament ha resultat perjudicat serà el jutge.
- La Comissió Investigadora es crea després de que Compromís presentara la denúncia.
- La Comissió Investigadora i açò és una opinió pròpia, és poc més que una farsa. On s'ha vist que siga el ple (o siga la majoria PPSOE) qui dictamine si hi han indicis o no de delicte quan les causes ja estan obertes? Del tot ridícul. Podríem anomenar-la Comissió exculpatòria directament i deixar les coses clares des del principi.
- El risc real de que tot quede en “agua de borrajas” es la prescripció dels presumptes delictes. Prescripció que no sembla preocupar-li ni el més mínim al Sr. Chavarria.
Sobre
la condonació del de deute el Sr. Chavarria al·lega falta de
competències. El que no diu és que tot i aquesta falta de
competències l'Ajuntament pot pressionar políticament per ajudar a
la reclamació de EGUSA. Així doncs, salvada la papereta cara a
l'opinió publica permetent que EGUSA presente la reclamació la
deixa sense suport institucional. Falta de competències però també
evident falta d'interès, altra cosa és el discurs oficial que vol
mantindre. La pregunta que tindrà que fer-se el veí d'Alboraia és
si aquesta reclamació tindrà algun futur sense aquest suport
institucional i a partir d'eixe punt podrà clarificar realment
l'interès de cadascuna de les parts.
El
cas de les Ajudes a la emergència resulta un poc paradigmàtic de
l'estil de discurs del Sr. Chavarria. Parla l'Alcalde de que les
propostes de Compromís “eren mera copia d'altres ordenances i no
s'adapten a les necessitats d'Alboraia”. Perdoneu la honestedat
però aquesta frase té més forats que un formatge de gruyère. En
primer lloc resulta un poc ridícul l'acusació de plagi. Quan parlem
de la redacció d'una ordenança creiem de sentit comú estudiar les
experiències que ja s'estan implantant amb èxit en altres llocs.
Nosaltres no estem més il·luminats que ningú i per tant tractem
d'aprendre d'aquells que ja s'han enfrontat amb problemàtiques
similars a la nostra. Tant diferent i particular és la societat
d'Alboraia que resulta impossible adaptar a “les nostres
necessitats” cap iniciativa forastera? El cas és que no nega la
utilitat de les propostes, tan sols indica la necessitat de
adaptar-les. I jo em pregunte si en lloc de votar en contra no
haguera segut més coherent adaptar-les i estalviar-se el temps que
va dedicar en investigar el seu origen, que ja són ganes tot siga
dit. Però hem d'agrair eixa porta oberta que deixa l'Alcalde per
corregir i rectificar les deficiències i incoherències que va
detectar el Grup Compromís. Per
exemple creiem que no
es poden demanar garanties a una persona que està demanant un ajut
social ja que precisament demana l'ajut per falta de recursos.
Qüestions que segur podrem resoldre en breu però que no són menors
ni afany de protagonisme. Jo no vaig a entrar a valorar si l'Alcalde
cau en la demagògia o no en aquest punt però res més lluny del
nostre interès i intenció que la de demorar les ajudes. Podrien
haver-les aprovat amb les rectificacions proposades i adaptar-les i
modificar-les més tard. En lloc d'això han escollit votar en contra
i quedar-se amb la versió més restrictiva de les ajudes i
rectificar, esperem i desitgem, més endavant una vegada signada
l'autoria de l'ordenança.
Haig
de reconèixer que no entenc la postura del senyor Chavarria en la
qüestió del Camí Fondo. Tot el que ha dit és cert, aquest tema no
és nou i Compromís ja va tractar de treballar en eixe sentit estant
en el govern. Continuar fent el mateix és una simple qüestió de
coherència i no veig el motiu per que ho considere un atac a no ser
que la seua postura al respecte siga diferent ara, que sincerament
crec que no és el cas. Cal trobar una solució de consens i hem fet
propostes al respecte i encara que estem en l'oposició tenim la ma
estesa en aquest assumpte. Si se molesten en llegir-les podrem, entre
tots, trobar una solució.
Sobre
el referèndum a la monarquia admetre que la disciplina de partit és
la que decideix si el ciutadans tenim o no tenim un nou monarca me
pareix incompatible amb la afirmació de que són els ciutadans qui
decideixen la forma del nostre Estat. Però aixo sóc jo opinant i
cadascú és lliure de pensar diferent. El problema és que no ho
sabem perquè, sorpresa sorpresa, no hi ha hagut referèndum!! Però
més enllà d'això el PSOE ha demostrat poca coherència amb les
seues bases i nosaltres som perfectament lliures de criticar eixa
actitud, al nostre entendre, poc democràtica i si queda d'esquerres
doncs és el som, no tenim intenció d'amagar-ho.
Sobre
lo competent o incompetent que va ser la sra. Àngels Belloch en les
seues responsabilitats ell ho deuria saber millor que ningú, ja que
era el seu cap i responsable últim de la gestió. Quan diu que la
Sra. Belloch no ha fet ni una gestió en relació amb les molèsties
de la piscina esta afirmant que actua contra el criteri de l'Alcalde?
Tres anys seguits? Això no s'ho creu ni ell. El criteri de
negociació fracassat deuria ser responsabilitat de l'Alcaldia, no
del interlocutor. Tirar balons fora se li diu a això i evidència
clarament la falta de suport que van tenir els regidors de Compromís
al seu govern.
Sobre
lo d'obtenir sòl públic per construir l'Institut només diré que
és una clara manipulació d'una reivindicació legítima per
afavorir un PGOU inexplicable. Molt convenient li resulta al Alcalde
contar el conte del revés per justificar el despropòsit de PGOU.
L'única manera d'aprovar eixe PGOU és vincular-lo directament amb
una necessitat del poble com és l'Institut. En l'actualitat la
tendència de contractació d'hipoteques és negativa, un 46% en la
Comunitat valenciana i un 41% en el conjunt de l'estat. Així doncs
la pretensió de construir noves vivendes fins augmentar la població
d'Alboraia al voltant d'un 30% és simplement una ficció. Això per
no parlar del creixement del polígon o del scalextric en que volen
convertir el nostre poble. Res tenen que vorer eixes carreteres amb
el col.legi per moltes piruetes que li vulga donar. Si vol saber per
que Compromís és desmarca del PGOU la resposta és senzilla, en
primer lloc quan acordarem que s'hauria d'aprovar un PGOU amb el
consens de TOTS ens creiem inclosos en eixe tots i no ha sigut així.
En segon lloc en el nostre partit les decisions van de baix cap a
dalt i no acceptem que des de cap cúpula ens diguen que hem decidir. A mi em pareix que la urgència del Sr. Chavarria
respon més a motius electoralistes que a les necessitats del poble
però no el culpe per intentar-ho, a l'anterior Alcalde ja li va
funcionar quan ens va vendre una solució 'màgica' pel soterrament
del metro. Amb el PSOE més del mateix.